luni, 3 iulie 2017

de citit... de recitit...

PAIAȚA - Ion Pillat

Seara se lasă în odaie ca o ceață albastră; am închis cartea poemelor în proză ale neîntrecutului Baudelaire. Dar neputând scăpa de obsesia dureroasă a ,,Batrînului saltimbac" m-am dus la circ unde paiața înveselea poporul unui oraș întreg.
Paiața se strâmba, juca și se da peste cap; lumea se înghesuia și râdea, țipând: ,,Încă odată!'' ,,Încă odată!'' Și paiața neobosită se schimonosea din nou, în tunetele de aplauze ale mulțimii.
Singur eu nu faceam haz- și când după spectacol, norodul se scurse afară ca o apă murdară revărsată neagră pe trotuar- în sala pustie acum, m-am apropiat de biata paiață care plângea cu obrazul îngropat în palme.
Paiața părea atât de tristă că i-am spus: ,,Iți înțeleg durerea. Ca tine îmi înjosesc mândria firească pentru un public de imbecili. Lumea nu bănuiește câtă suferință ascund sub faldul strălucitor al versurilor mele, precum nu poate zări lacrimile de sub sulimanul obrazului tău de saltimbac".
Dar paiața mă privi mirată: ,,Plâng, îmi răspunde, fiindcă m-au părăsit cu toții și nu mai am în fața cui să mă dau peste cap".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu