sâmbătă, 24 iunie 2017

texte din alte timpuri

de nedescris

să-L copiez pe Dio aștept ploile de vară  
tainice picături din nori să-mi spele scrisul
să-l limpezească în apa sfântă cu lumina de zori 


vorba cea spusă e nevăzută
vorba cea văzută e nespusă
și scrisul nescris e uneori nescris scris
depinde cine mă traduce
îngerul decăzut sau îngerul păzitor

/

tu

pe tine
știi tu care
te vreau între fără cuvinte și intercuvinte
cu magia otrăvurilor în exil nu mor
cu cuvinte
acolo
geometria subtilității
în unghiuri din colțuri mă împrăștie
ca din păpădii
mii de scântei

/

ideal neidealizat

în poemul tău
cu copiii nenăscuți copilăresc prin buchete de îngeri
din bucata rămasă de rai
spune numai un cuvânt
și-am să mă joc în sufletul tămăduit
cum calc scântei și moartea o lepăd

spune numai un cuvânt
să vadă ascultarea îngerului desenat negru pe bezna albă
de ce în toate zilele poeții se grăbesc
când sângele morților fierb

în poemul tău
pe negândite dincolo de litere
străbat primul cuvânt
rescris mereu din visul născut din pântecul dumnezeiesc
divin devenit parte din mine

în poemul tău
între departe și aproape nu există graniță
și respir în voie decupaje de reflexii din regatul zâmbetului

în spiritul fluxului refac începutul
sfârșitul nu-mi aparține

cuvântul scris ucide și nu mă dărui singură

poetul poet zâmbește dintre dude albe
pe umerii de noapte
una iese din mînă alta din minte

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu